22-05-17

Injustice 2 (PS4)

injustice 2, ps4O jee; het rommelt weer in het DC-universum. De trouwe speler herinnert zich vast nog wel de gebeurtenissen van Injustice: Gods Among Us. Superman werd gek nadat de Joker hem een zwangere Lois Lane liet vermoorden. Superman keelde de clown, en veranderde in een megalomane zak die over de wereld wilde heersen en alle criminelen wou ombrengen. Het was hem nog bijna gelukt ook, maar gelukkig staken Batman en een paar trouwe kompanen stokken in de wielen.

Injustice 2 gaat gewoon verder waar 1 ophield. Vijf jaar na zijn overwinning op Superman, probeert Batman de wereld weer te herstellen. Een nieuwe groepering superschurken aangevoerd door Gorilla Grodd , gooit echter roet in het eten. Batman en de zijnen proberen Grodd te stoppen, maar ontdekken dat Grodd slechts een marionet is in de handen van een veel grotere dreiging.  Een dreiging waarvoor ze Superman zullen nodig hebben…

injustice 2, ps4

Injustice 2 speelt als iedere doorsnee fighting game. Er zijn knopjes om te slaan en te schoppen, te blocken en te springen. Combo’s vliegen van het scherm en de juiste volgorde knopjes indrukken zorgt voor indrukwekkende aanvallen. Net als in de eerste aflevering is er ook een supermeter. Eens die opgevuld is, kunnen we indrukwekkende supermoves uitvoeren, die ongelofelijk veel schade aanrichten.

injustice 2, ps4

Helemaal nieuw is het gear systeem. Na gevechten worden we beloond met stukken uitrusting. Delen van kostuums, of nieuwe wapens. Die kunnen we dan gebruiken om onze vechtjassen sterker te maken. Denk RPG, maar dan in een fighting game. Hoe meer we met een figuur spelen, hoe sterker die ook wordt. Levelen en Fighting games: nooit gedacht dat we de combinatie ooit zouden zien, maar het werkt.

injustice 2, ps4

Comics en fighting games. Twee dingen waar wij fan van zijn. Het hoeft dan ook niet te verbazen dat wij keiharde fan zijn van Injustice 2. De (vrij korte) singleplayer spelen we geheid opnieuw om het alternatieve einde te weten te komen. We blijven verder vechten in de losse battles, in de vage hoop dat we ooit alle gear zullen verzameld krijgen. En we blijven verder op elkaar inhameren, gewoon omdat het lekker vlot gaat en heel erg leuk is.

MindBender

09-05-17

Little Nightmares (PS4)

little nightmares,ps4In al het grote geweld van racers, first person shooters en andere brulboeien, is het soms moeilijk om een fijn adventure terug te vinden. Laatst botsten we op Little Nightmares, een leuke combinatie van adventure en platformer. We besturen Six, en klein geel figuurtje in een reusachtige donkere wereld, The Maw. Six ontdekt dat ze gevangen zit samen met andere kinderen. De bewaker van the Maw voert kinderen aan de lopende band aan de bezoekers. Six wil uiteraard niet eindigen als toetje, en besluit te ontsnappen. Gewapend met enkel een aansteker gaan we op pad.

 

little nightmares,ps4

We banen ons een weg doorheen de nachtmerrieachtige wereld, die lijkt ontworpen door Tim Burton. Elke kamer bevat een of meerdere hindernissen, die Six moet overwinnen. Die hindernissen kunnen simpel zijn, een deur openen met een hendel bijvoorbeeld. Maar even goed moeten we vijanden ontvluchten, dodelijke valkuilen ontwijken of obstakels beklimmen.

little nightmares,ps4

We zeiden al dat Six gewapend is met een aansteker. Daarmee kunnen we licht maken in donkere gebieden, en lantaarns aansteken. De pyromanen onder ons die al meteen de hens in vijanden willen jagen, zijn eraan voor de moeite. Six is een pacifist van nature, en kan niet vechten. Vluchten en verstoppen zijn de enige opties.

little nightmares,ps4

We zijn echt wild van Little Nightmares. Visueel is alles puik in orde. Prachtig design, dat ons (we zeiden het al) heel hard doet denken aan het werk van Tim Burton. Een sterke soundtrack, die ons helemaal in de beklemmende sfeer dompelt. En een speelervaring die heel intens is. Voor we het beseffen zijn we langer dan een uur aan het spelen. Helemaal opgezogen in de wereld van Six. Niet in staat om de controller weg te leggen en haar aan haar lot over te laten. En daaraan kunnen we misschien meteen het enige minpuntje koppelen: de lengte van Little Nightmares. Na een paar uur spelen zijn we helemaal klaar…

Niettemin toch een dikke aanrader!

MindBender

27-03-17

2DARK (PS4)

2dark, ps4Er verschijnen steeds meer indiepareltjes. En wij reviewen uiteraard het liefst van al pareltjes. Zeker wanneer een één van die pareltjes werd ontwikkeld door een van de makers van Alone in the Dark, nog zo’n pareltje waar wij in onze jaren aan verslingerd waren…

In 2Dark spelen we de rol van Smith, een geschorste rechercheur. Jaren geleden werd Smiths vrouw vermoord tijdens aan kampeertrip. Smiths zoon en dochter werden ontvoerd. Nu, jaren later, is Smith nog steeds op zoek naar zijn kinderen, en die zoektocht voert hem langs de meest sinistere kinderlokkers en de bloeddorstigste seriemoordenaars…

2Dark kreeg het genrelabel “adventure” opgekleefd, maar eigenlijk is het meer een stealthgame. Per hoofdstuk loodsen we Smith doorheen een locatie, waar we ongemerkt kinderen moeten vinden en veilig begeleiden naar de uitgang. En dat blijkt uiterst moeilijk. Elk level wordt bevolkt door gestoorde gangsters en bloeddorstige moordenaars.  We kunnen hen confronteren en overwinnen, maar dat blijkt vrij lastig en is bovendien erg lawaaierig. En lawaai is onze grootste vijand in 2Dark. Hoe meer we er maken, hoe groter de kans dat we opgemerkt worden door de horde vijanden.

2dark, ps4

Opmerkelijk is dat het spel geen voor de hand liggende stijl heeft. Waar we een hyper-realistische stijl verwachten werd gekozen voor een 16bit look, met schattige figuurtjes die een hoofd ter grootte van hun eigen romp hebben. Vreemd, vooral in combinatie met het thema, al het geweld en het bloed, maar het werkt.

2dark, ps4

Kunnen we hier dan ook meteen even laten neerpennen dat 2Dark ook aartsmoeilijk is? Net als de artstijl ligt ook de oplossing van het merendeel van de puzzels niet voor de hand.  We zoeken ons te pletter, om dan tijdens het slaken van een “eureka”-gil net iets teveel lawaai te maken. Er gaat geen level voorbij zonder vloek-momentje.

2dark, ps4

2Dark is een topper.  Een echte aanrader voor liefhebbers van zowel het adventure-, survivalhorror- en stealth-genre. Downloaden en spelen in het donker!

MindBender

09-02-17

Hitman (PS4)

hitman, ps4De laatste nieuwe Hitman heeft eindelijk een fysieke release! En wij amuseerden ons de laatste tijd al kostelijk met moorden.

Niet in het echt, natuurlijk.
Digitaal.

En allemaal om jullie een gedetailleerde review te kunnen bezorgen. Dus scheer die hoofden kaal, poets de 9mm op en lees mee (Hoe sneller dit achter de rug is, hoe sneller ik terug kan naar mijn onbezonnen moordpartijen. Digitaal, uiteraard.)

hitman, ps4

Deel één van het spel is een soort tutorial. We worden het begin van Agent 47 bij de Agency getoond. In het gigantische, afgelegen hoofdkwartier van de Agency mogen we als 47 de toelatingsproeven doorlopen. Iedere proef kan op verschillende manieren afgehandeld worden, en het spel spoort ons aan om er verschillende te proberen. De voorbereiding van een aanslag vergt dus heel wat tijd. Maar we amuseren ons even hard (misschien zelfs meer) met zoeken naar de ideale moord als met het moorden zelf. Van exploderende golfballen, vallende luchters, schietpartijen, simpele “ongevallen” of ingewikkelde plots met tuinhakselaars… Het kan allemaal in Hitman.

hitman, ps4

We kunnen niet genoeg benadrukken hoeveel verschillende mogelijkheden er wel niet zijn om een missie tot een goed einde te brengen. We kunnen die manieren terugvinden in het intel-menu. Daar kunnen we ze laten verschijnen op de kaart. Meestal gaat het over af te luisteren gesprekken, die ons een stap dichter bij de perfecte moord kunnen brengen. Sommige zijn vrij simpel (met de juiste vermomming dicht genoeg bij het slachtoffer geraken en tsjakka!) en andere zijn erg omslachtig (met de juiste vermomming en gereedschap een actie uitvoeren waardoor het slachtoffer zich verplaatst, en dan met opnieuw een andere vermomming het slachtoffer onrechtstreeks het hoekje om helpen). Heerlijk gewoon!

hitman, ps4

En meer is er eigenlijk niet aan.
Echt. Ga maar moorden. Hop! Wij zorgen wel voor een alibi. Beloofd.
Alleen in het spel natuurlijk… 

MindBender

01-10-15

Afro Samurai 2: Revenge of Kuma (PS4/PC)

aspack.jpgWe waren echt helemaal in extase toen we hoorden dat er een vervolg kwam op Afro Samurai.  We gingen nog meer zweven toen we hoorden dat dit deel niet zou focusen op Afro, maar op Kuma, de teddybeerhoofd dragende cyborg.  We kwamen gevaarlijk dichtbij de stratosfeer toen we lazen dat de soundtrack alweer uit het betere hiphop werk zou bestaan.  Allemaal ingrediënten die voor een prachtige opvolger zouden moeten zorgen, maar helaas….

Neen.  We zijn helemaal niet tevreden.  We zijn diep teleurgesteld.  Kwaad zelfs!  “Waarom?” horen we jullie vragen. Wel beste lezers, Afro Samurai 2 twee slaat de bal helemaal mis.

Je zal ons niet horen klagen over de soundtrack.  Zware beats en hip hop nummers zijn inmiddels synoniem met Afro Samurai, en ook in dit deel zijn ze overvloedig aanwezig.  De buren van de redactie lieten ons ook al weten dat ze fan zijn (tegen wil en dank).  Over de beelden zal je ons ook niet horen klagen.  Cell-shaded graphics zijn weer helemaal terug.  Prachtige animaties, bloederige finishers en mooi getekende cutscenes.  Neen, geen slecht woord over het geluid en het beeld.  Helaas stoppen de superlatieven daar.  Want Afro Samurai 2 lijkt een combinatie van saaie gameplay en een hele hoop bugs en design fouten.  

afro samurai 2, ps4

Wie vond het bijvoorbeeld nodig om de camera niet bestuurbaar te maken?  Welke sadist doet ons regelmatig naar de camera lopen, zonder te weten wat voor ons ligt?  Zelfs sidescrolling lukt niet vlekkeloos, aangezien Jin sneller loopt dan het beeld opschuift…  We vallen meer af randen en staan meer tegen muren aan te schurken dan ons lief is.

En die controls!  Dezelfde malloot die verantwoordelijk was voor de camera, was wellicht ook het brein achter de besturing.  Kuma kan in drie verschillende stijlen vechten.  Elk met speciale bewegingen en eigen finishing moves.  Wij moeten ons echter alleen maar zorgen maken over twee knopjes.  Eentje om te blokken, en eentje om elke slag uit te voeren.  Zelfs die speciale finishing moves gebeuren met dezelfde knop!

afro samurai 2, ps4

“Maar de actie dan?” vragen jullie zich ongetwijfeld af.  Afro 1 stond bekend voor zijn flitsende actie, maar zijn broertje laat die helemaal varen.  We mogen af en toe een handvol vijanden de pan in hakken, maar het grootste deel van de tijd zitten we naar saaie cutscenes te kijken.  Heel soms geeft het spel ons de controle terug, maar meestal mogen we dan maar twee stappen zetten vooraleer we in de volgende cutscene terecht komen.  Argh!

afro samurai 2, ps4

Afro Samurai 2 wordt in delen uitgebracht, en dat lijkt ons het enige pluspunt.  Zo betalen nietsvermoedende gamers toch niet de volle pot als ze deze miskleun per ongeluk in hun winkelmandje gooien.

MindBender

(review gebaseerd op PS4 versie)

 

 

16-09-15

Mad Max (PS4/XBOXONE/PC)

mad max, ps4Al sinds de GamesCom editie van 2013 zitten wij reikhalzend uit te kijken naar Mad Max. Op de beurs mochten we destijds watertandend toekijken hoe Max met behulp van een beest van een auto een vijandelijk kamp vernielde. Het zag er adembenemend spannend uit.  De producer beloofde ons ook een gigantische open wereld, met tal van mogelijkheden. Meer hadden we niet nodig om het spel stante pede op ons verlanglijstje te zetten. En nu, bijna twee jaar later, kunnen we het schijfje eindelijk in onze PS4 duwen. Met trillende handen nemen we de controller vast…

Voor wie niet vertrouwd is met het Mad Max universum (welgeteld twee mensen sedert de megasuccesvolle film van eerder dit jaar) een klein woordje uitleg. “Mad” Max Rockatansky is een ex-politieman die tracht te overleven in een post-apocalyptische wereld. De aarde is een grote woestijn geworden. Water is schaars en de overlevenden hebben stammen gevormd die elkaar bekampen met zelfgemaakte oorlogsvoertuigen.

In het spel leren we Max kennen tijdens het heetst van de strijd. De clan van krijgsheer Scrotus (met een S, niet met een M! – red.) steelt de auto van Max en laat hem voor dood achter.  Max zou echter niet de bijnaam “Mad” verdienen moest hij bij de pakken blijven zitten…  Samen met zijn nieuwe bondgenoot, de bochelaar Chum, bouwt hij een nieuwe auto. Een auto die nog krachtiger is dan de vorige. Eens die klaar is, kan Max wraak nemen op de bende van Scrotus.

mad max, ps4

Een nieuwe auto bouwen gaat echter niet zomaar van een leien dakje in post-apocalyptische tijden.  Max en Chum moeten een gigantische open wereld doorkruisen op zoek naar de juiste onderdelen. Onderweg leren ze nieuwe bondgenoten kennen en maken ze gevaarlijke vijanden. De zijmissies zijn dik gestrooid en de open wereld is gigantisch. Zovere we kijken zien we zand, zand en nog eens zand. En verlaten gebouwen die we kunnen uitpluizen op zoek naar water, onderdelen en voedsel. Neen, we zien ons dit niet op korte tijd uitspelen.

mad max, ps4

De sfeer zit net goed. De makers hebben duidelijk alle Max-films duchtig uitgeplozen en met een vergrootglas bekeken. Ook het verhaal kan ons bekoren. Geen vernuftig plot, maar harde actie met geschifte personages. Alles wat de films zo leuk maakt, zit ook in het spel.

mad max, ps4

Mad Max is spek naar onze bek. We voorspellen dat we nog lang niet zullen uitgekeken raken op de barre woestenij van de toekomst. En wie dit maar niks vindt, is zelf goed “Mad”.

MindBender

(review gebaseerd op PS4 versie)

05-08-15

Godzilla (PS4/PS3)

godzilla, ps4Soms vallen er van die kleine verrassingen binnen op de redactie.  Games waarvan we nog nooit gehoord hebben, of die weinig promo gevoerd hebben.  Heel soms worden we dan ook aangenaam verrast door de kwaliteit van die spellen, maar helaas is dat meer uitzondering dan regel…

Godzilla valt al meteen in de eerste categorie.  We vallen compleet uit de lucht wanneer de reuzehagedis onze redactie binnenwandelt.  We laten ons echter niet kennen en voeren hem meteen aan de PS4.  Na een leuk, maar middelmatig uitziend filmpje dat godzilla in actie toont, worden we meteen in de actie gegooid.  We besturen een goede ouderwetse versie van Godzilla, en in een zwart-wit filmpje dat dient als tutorial, mogen we aan de slag.  We voelen ons meteen thuis!  Het lijkt wel alsof we de acteur in Godzillapak op de set van de originele film zijn.  Vooruit wandelen: check.  Godzilla op het scherm sjokt traag vooruit en kegelt daarbij wat gebouwen omver.  Net echt!  Nu ja…  echt…  De gebouwen verdwijnen en er blijft een leeg vierkantje over.  De vermeende grafische kracht van de PS4 blijft zwaar onbenut…

Maar we weigeren om slechte special effects de pret te laten bederven!  Een goede oude Godzillafilm heeft toch ook geen denderende effecten?  We ploeteren verder door de tutorial.  Volgende stap: draaien.  Godzilla laten we niet draaien met de sticks.  Neen, Godzilla stapt vooruit en roteert met behulp van de L1 en R1 knoppen.  Het gaat ongelofelijk traag en recht op doel afsturen blijkt een hele klus…

godzilla, ps4

We leren ook nog wat aanvallen.  Slaan, zwiepen met de staart en vuurspuwen.  Maar die aanvallen blijken ook ofwel traag, ofwel bijna onmogelijk om accuraat te richten.  Het spel juicht ons toe omdat we de tutorial volbracht hebben, maar wij zijn lang niet zo enthousiast.  Als dit maar goed komt…

godzilla, ps4

Onze vrees blijkt gegrond wanneer we aan het eigenlijke verhaal beginnen.  De animaties blijven vrij ondermaats en zien eruit alsof ze een paar generaties achterop hinkelen.  Zilla is nog steeds chronisch traag en echt spannend wordt het niet.  Geeuwend werken we de eerste missie af.

De andere gamemodes kunnen ons ook niet bekoren.  Op slooptocht gaan met Godzilla om hem steeds groter te laten worden?  Even log en traag als de verhaalmissies.  Vechten tegen/als andere monsters?  Geeuw…  We slepen ons doorheen de gevechten die maar blijven duren.  De miniatuurmode, waarin we godzillafiguurtjes in een diorama kunnen plaatsen?  Ongelofelijk saai.

godzilla, ps4

Hoe fijn we de gigantische hagedis ook vinden op film, de spelvorm kan ons niet bekoren.  Jammer.

MindBender

(review gebaseerd op PS4 versie)

07-07-15

Batman: Arkham Knight (PS4/PC/XONE)

batman, arkham knight, ps4Wanneer Rocksteady een nieuwe aflevering van de Batmanfranchise op de wereld loslaat, zijn wij er altijd als de kippen bij.  Zal de nieuwkomer even goed zijn als de voorgangers?  Lost hij de verwachtingen in?  Gaan we niet super-teleurgesteld zijn?

Van zodra het spel is opgestart en de kenmerkende soundtrack door onze boxen schalt weten we het al: dit wordt goed!  Een korte intro (waarin we de crematie van de Joker eigenhandig mogen aansteken!) leert ons dat Gotham relatief rustig is na de Jokers dood.  Criminelen houden zich koest en de rust lijkt teruggekeerd.  Tot de Scarecrow van zich laat horen met een superdodelijk nieuw gif.  Hij stelt Gotham voor een ultimatum en de stad wordt meteen ontruimd. 

Een flauw excuus om de afwezigheid van onschuldige burgers te verklaren?  Het kan ons geen barst schelen, want na de cutscene mogen we meteen met de vledermuis gaan zweefvliegen.  De besturing is nog nagenoeg dezelfde als de vorige afleveringen.  Het voelt vertrouwd aan en in no-time hebben we een heel deel van Gotham al zweefvliegend verkend.

batman, arkham knight, ps4

Wat ons daarbij meteen opvalt is hoe ver gevorderd de graphics van dit spel zijn.  De vorige afleveringen zagen er al prachtig uit, maar deze spant toch wel de kroon.  Regendruppeltjes parelen op de Batsuit, rook drijft traagjes uit schoorstenen, figuren bewegen als echte mensen…  Zo realistisch zagen we het zelden.  En al meteen, tijdens onze eerste schermutseling met bandieten, valt ons ook vloeiend alles gaat.  Het zit nog steeds in onze vingers en in luttele seconden liggen de snodaards KO tegen de grond. 

batman, arkham knight, ps4

Wat niet vertrouwd aanvoelt is meteen ook de grootste vernieuwing van deze aflevering.  We kunnen nu eindelijk plaats nemen in de Batmobile en al rijdend Gotham verkennen.  De overwoestbare tank/bolide scheurt aan gigantische snelheden door het decor en we rammen kleinschalige boefjes ongegeneerd van de weg.  Wanneer we het moeten opnemen tegen groter tuig, kunnen we moeiteloos overschakelen op Battlemode.  De Batmobile verandert dan in een soort soepele tank met nog meer snufjes en vuurkracht om vijanden te stoppen.

De Batmobile blijft zijn nut ook bewijzen wanneer we niet achter het stuur zitten.  Zo kunnen we vanop afstand zijn kannonen gebruiken tijdens onze vuistgevechten, of zijn lier om obstakels op te ruimen.  Het lijkt wel een Zwitsers zakmes maar dan op wielen.

batman, arkham knight, ps4

Met een schat aan extra content, grafische pracht en praal en een topverhaal lijkt dit een serieuze kanshebber om spel van het jaar te gaan worden.  En zeg nu eerlijk: wie gaat ons ongelijk geven, en de toorn van de Batman riskeren?  Niemand toch? 

MindBender

30-06-15

Lego Jurassic World (PS4/PS3/PSV/PC/XONE/X360/WIiU/3DS)

lego jurassic world, ps4Wat kunnen we nog vertellen over het zoveelste Lego-spel?  Dat het leuk is?  Dat we ons te pletter amuseren met het verzamelen van de talloze extra’s?  Dat de humor goed zit en dat het bovendien ook nog eens goed oogt ook?  Dat zouden we kunnen doen ja.  Maar dan verdwijnt onze review in de zee van gelijkgestemde stemmen en overvloed van reviews van illustere voorgangers in de serie…  Hoe schrijven we in Bloksnaam een originele review?

Moeten we onze blik dan maar richten op de franchise die verblokt wordt?  Jurassic Park werd deze keer in een vierkante vorm geduwd, en het resultaat mag er wezen.  Het is de eerste keer dat wij Lego dino’s zien, en ze zien er verbazingwekkend goed uit.  We krijgen controle over personages uit de vier films.  Elk van hen heeft zo zijn eigen vaardigheden en die moeten we benutten om levels te kunnen afmaken.  Vooral wanneer we op zoek gaan naar de talloze extra’s die het spel rijk is, komen die vaardigheden goed van pas. 

lego jurassic world, ps4

En het oogt ook zo mooi allemaal.  De blokjes blinken, de decors zijn gigantisch en voor het grootste deel afbreekbaar.  Het lijkt bijwijlen alsof we in het scherm kunnen graaien om er een complete Legoset uit te halen.  Net echt.

lego jurassic world, ps4

Traditiegetrouw kunnen we de verhaallijnen van de vier films min of meer naspelen.  Maar het echte plezier zit hem in de vele toevoegingen en veranderingen aan die verhalen.  De humor voegt veel toe en de mogelijkheid om elk level opnieuw te spelen met andere personages maakt de pret alleen groter.

lego jurassic world, ps4

Wij amuseerden ons alvast te pletter, zoals duidelijk kan opgemerkt worden in onze volledig originele, clichévrije bespreking! 

(Hoezo, net dezelfde als vorige Lego-reviews?)

MindBender

(review gebaseerd op PS4 versie)

29-04-15

Mortal Kombat X (PS3/PS4/PC/XBOX360/XONE)

mortal kombat x, PS4Liefhebbers van geschaafde knieën, bekrabde armen en bipsen vol blauwe plekken: we hopen dat jullie er klaar voor zijn.  Mortal Kombat X laat namelijk dat en nog een heleboel andere bloederige dingen op ons los!  Fight!

Mortal Kombat X speelt zich een hele tijd in de toekomst af.  Johnny Cage is oud en wil de fakkel doorgeven aan een nieuwe generatie.  De krachten uit de Netherrealms proberen nog steeds om de aarde te veroveren onder leiding van tovenaar Quan Chi.  Sub-Zero moet overtuigd worden om mee te strijden en…  Leest iemand dit nog?  Hallo?  Nee?  Ah, iedereen is al aan het spelen.  Goed zo.

Want wie maalt er nu om een verhaallijn in de Mortal Kombat serie?  We hebben het zelf ergens halverwege de vorige aflevering opgegeven.  Alle achtergrondinformatie overboord, en op de vrijgekomen ruimte hebben we fatalities en combos opgeslagen.

Voor we beginnen strijden, moeten we eerst kort even uitblazen na het zien van al die visuele pracht en praal.  We strijden in bijna fotorealistische landschappen met bijna fotorealistische figuren.  We zeggen bijna, want we blijven nog steeds zien dat het “getekende” mannetjes zijn, maar die bewegingen!  Net echt.  Behalve dat zuurspuwen.  En dat gooien met die groene slijmballen, en die groene schedels toveren,… 

mortal kombat x, PS4

Eens we bekomen zijn, gaan we aan de slag.  We kiezen een van de vele mogelijke vechtjassen en gaan los op onze tegenstander.  Het regent combo’s en bloed!  Tussen het meppen door, ontdekken we ook nog de interactiviteit van de arenas.  Her en der liggen elementen die we kunnen gebruiken.  Dat gaat van auto’s waarop we kunnen springen, tot motorblokken en boomstammen waarmee we kunnen slaan.  We ontdekken ook nog de X-ray moves, die we alleen kunnen uitvoeren als we de staminameter volgespaard hebben.  Het balkje vult vrij snel, en algauw begint onze fighter aan een combo die op tijd en stond eventjes vertraagt en ons een ingezoomd doorlicht beeld van de toegebrachte schade laat zien.  We zien schedels barsten, ribben breken, spieren scheuren en schouders ontwrichten.  Hadden we al gezegd dat we ons keihard amuseren?

mortal kombat x, PS4

Wie niet genoeg krijgt van zijn favoriete fighter kan zich nog specialiseren in dat figuur.  Per personage kunnen we kiezen uit drie verschillende vechtstijlen, elk met hun eigen set speciale moves.  Tel daar nog eens een paar extra kostuums bij, en we zijn uren zoet met een mannetje.

En hebben we het al gehad over het online wereld-dominantie spel?  Aan het begin van het spel worden ons de vijf verschillende groeperingen voorgesteld.  Het is de bedoeling dat we ons bij een ervan aansluiten en factionkills uitvoeren.  Per factionkill stijgt het globale aandeel van die welbepaald faction.  Aan jou en de andere spelers wereldwijd om de juiste factie aan de kop te houden in de wekelijkse tussenstanden.

mortal kombat x, PS4

Jaja, Mortal Kombat X.  We amuseren er ons danig mee.  Alleen al met de kreetjes van afgrijzen die toevallige toeschouwers slaken bij het zien van de pijnlijkste combos.  Dolletjes!

MindBender

(review gebaseerd op PS4 versie)