28-10-14

Pokémon wedstrijd

Ook Pokémon fan?  Dan zit je ongetwijfeld vol ongeduld te wachten op de release van Pokémon Omega Ruby en Pokémon Alpha Sapphire op 28 november.  Dankzij de toffe peren van Nintendo kunnen wij het wachten ietsje verzachten...  We kregen namelijk 5 speciale demoversies om weg te geven aan onze lezers!

Voor lezers die Pokémon X of Pokémon Y bezitten hebben we ook iets leuks: we mogen 5 codes uitdelen om Shiny Gengar met een Gengarite Megasteen te downloaden.

Wedstrijd geblazen dus!  Stuur voor 3 november een mail met als onderwerp "Pokémon wedstrijd" naar info@gamepatrol.be.  Vergeet ook niet te vermelden of je voorkeur uitgaat naar een demo of een Shiny Gengar.

Een onschuldige hand zal de 10 winnaars uit een pokéball trekken.  Veel succes!

17-10-14

FACTS 2014

En waar brengt de redactie haar weekend door?

facts 2014

Juist, ja.

15-08-14

GamesCom 2014 - Het verslag!

Gamescom 2014 is nog volop aan de gang in Keulen, maar wij posten nu ons verslag al.  We kunnen gewoon niet meer wachten!  Zoveel gezien, zoveel gedaan, zoveel gespeeld...  Het moet er uit!  Dus, zonder verder treuzelen: Het verslag van twee vermoeiende dagen Gamescom.

DAG 1

Na een niet zo verkwikkende nachtrust (matras zo hard als een plank, hoofdkussen zo dun als een blad papier en over het hele hotel vasttapijt dat vrolijk de draak steekt met onze stof-allergie...) betreden we de beursvloer.  Het valt meteen op dat het hier al gezellig druk is.  Pers holt van hot naar her, standhouders en boothbabes mengen zich in de drukte en op de koop toe lopen er ook nog wedstrijdwinnaars rond die al een dagje eerder binnen mogen.  We laveren behendig tussen de massa en zijn ruim op tijd in de persruimte voor onze eerste afspraak van de dag.

Sherlock Holmes Crimes and Punishments is de nieuwe aflevering in de reeks gebaseerd op de beroemde Engelse detective.  We krijgen meteen een controller in de handen gestopt en mogen aan de slag.  Een gepensioneerde zeeman werd bloederig vermoord en het is aan ons om te zoeken wie de dader is.  Het valt ons meteen op hoe goed dit spel eruit ziet.  De personages lijken net echt, de decors ook.  Het ziet er zo goed uit dat de developer die naast ons zit, zelf zijn ogen uitkijkt.  Hij is het, naar eigen zeggen, niet gewend dat de Sherlock-reeks er zo goed uitziet...  Het spel zal 6 op te lossen zaken bevatten, elk met verschillende mogelijke eindes.  Een immense replay-waarde dus.  We kijken vol verwachting uit naar de release!

gamescom 2014

Van Holmes rennen we naar onze afspraak bij Warner Brothers.  We worden meteen binnengeloodst bij Mortal Kombat X.  We beklagen het ons vrijwel onmiddellijk dat we geen paraplu of regenjas bijhebben, want het bloed spat hier echt van het scherm.  Brutale combo's, bloederige finishing moves, X-ray closeups van brekende botten, ontploffende ingewanden...  Een journaliste achter ons dreigt even haar ontbijt op het proper gestofzuigde tapijt te vomeren, maar kan zich nog net inhouden.  De rest van de aanwezige pers vindt het schitterend, wij inbegrepen.  Mortal Kombat zoals we dat gewoon zijn, met een paar nieuwigheden.  Zo kunnen we nu van elk personage kiezen met welke uitvoering we spelen.  Elk heeft namelijk drie verschillende versies, met minieme verschillen die wel de speelstijl beïnvloeden.  De vraag of Mortal Kombat X in het zwaar op geweld censurerende Duitsland ook zal verschijnen, wordt door de developers handig ontweken...

gamescom 2014

Druipend van het bloed nemen we plaats bij Lego Batman 3: Beyond Gotham.  We krijgen een level te zien zonder Batman.  De focus ligt in deze aflevering namelijk niet zo hard op de gevledermuisde held.  Zijn collega's van de Justice League spelen een grotere rol, samen met de jongens van het Lantern Corps.  Zoals we gewoon zijn bij Lego-games is er een schat aan content en speciaal voor Gamescom worden een paar nieuwe speelbare figuren getoond.  Batman uit de TV-serie van de jaren '60, Adam West himself, Krypto the Superdog, Batmite en Batcow.  Obscure figuren voor de leek, leuke extras voor de fans.  Lego Batman 3 verschijnt nog eind dit jaar op zowat alle platformen.

gamescom 2014

Ons enthousiasme dat zo werd opgebouwd met Mortal Kombat en Lego Batman wordt even snel weer getemperd met Lord of the Rings: Shadow of Mordor.  Lezers weten ondertussen al dat we geen fan zijn van de franchise, maar we lieten ons toch een voorstelling van dit spel aanpraten.  Een collossale vergissing zo blijkt.  De spreker van dienst vertelt ons eerst het achtergrondverhaal, maar al na de tweede onuitspreekbare en moeilijk te onthouden elfennaam worden onze oogleden erg zwaar.  We kunnen niet volgen en zijn blij als er eindelijk wat gameplay wordt getoond.  Alweer ten onrechte, want meer dan wat ronddolen in de open wereld en vluchten voor orks doet de speler niet.  Uiteindelijk sukkelt ze dan toch een grot binnen waar een wreed monster woont, maar van zodra ze het monster ziet, stort de grot in.  De focus ligt dan op tijdig uit de grot geraken en niet op het monster verslaan.  Er volgt nog een uitleg over hoe de verschillende Ork-clans kunnen beïnvloed worden, en hoe we hun leiders aan onze kant kunnen krijgen of kunnen vermoorden, maar wij zijn al lang weg uit Middenaarde en vertoeven de rest van de presentatie in dromenland.

gamescom 2014

We worden gelukkig weer wakker geschud bij de Afro Samurai 2 presentatie.  We krijgen beelden te zien die ons doen watertanden.  De bloedspetters van Mortal Kombat X waren nog niet helemaal droog en we zitten al onder het samuraibloed!  Het spel oogt in deze vroege fase al fantastisch en de developer benadrukt steeds weer dat het beter wordt dan zijn voorganger.  Afro Samurai 1 zat volgens hem nog te vol bugs en was te hard gefocust op actie.  Deel twee zou veel beter afgewerkt moeten zijn, en veel meer gericht zijn op puzzelen en platformen dan op vechten. 

Onze laatste afspraak van de dag is er eentje met de jongens van Topware Interactive.  Zij hebben enkel Raven's Cry bij, het piratenspel waar ze nu al enkele Gamescom-edities op rij ons mee doen watertanden.  Iedere keer we het spel zien is het groter en epischer geworden.  Op de vorige Gamescom kregen we te horen dat we ons eigen galjoen zouden kunnen besturen, compleet met bemanning en kanonnen.  Deze keer krijgen we te horen dat er een dynamisch weersysteem werd ingevoerd dat invloed heeft op het zeilen.  We krijgen een paar leuke actiescenes te zien en een paar gigantische zeeslagen, en het gerommel van de kanonnen doet ons bijna uit de comfortabele zetels schudden.  De developer belooft ons dat het spel zeer binnenkort zal verschijnen maar wil geen precieze datum meegeven.  Ook niet als we dreigen met kielhalen en planklopen.

gamescom 2014

Het is al laat geworden en we brengen de rest van de tijd door met inloggen op de pers-wifi (tevergeefs) en met Streetpassen met onze trouwe 3DS (iedereen en zijn moeder heeft hier wel een 3DS bij).

DAG 2

Het is zowaar nog drukker dan gisteren!  Massa's gamers staan al uren op voorhand te drummen in rijen om toch maar binnen te geraken.  Zodra de deuren opengaan onstaat er een stormloop die door de boothbabes en standhouders ietwat angstig wordt gadegeslagen.  We trekken ons wijselijk terug in de persruimte en beginnen aan onze afspraken van de dag.

Dead island 2 speelt zich dit keer niet af in het verre Hanoi, maar in LA.  Of toch in een quarantainezone in LA.  We spelen met één van de vier immune overlevenden (elk met hun eigen specialiteiten) en hakken zombies aan mootjes.  We merken eigenlijk niets nieuws op.  Grafisch ziet het er misschien allemaal iets beter uit, maar echt grote veranderingen ten opzichte van vorige afleveringen zijn er niet.  Weinig onder de indruk verlaten we de ruimte.

gamescom 2014

Bij EA vergapen we ons aan de nieuwe Battlefield: Hardline.  We liepen niet echt warm voor de gameplay die we al zagen op E3, maar wat we nu te zien krijgen doet ons watertanden!  De makers werkten nauw samen met schrijvers van politie-TVreeksen en dat is er aan te zien.  We krijgen een level te zien waarin een undercover flik te grazen wordt genomen door een bendeleider en wordt opgesloten in diens ondergronds complex.  De flik moet proberen ontsnappen en de actie die daarop volgt was zo intens dat we zonder het zelf te merken naar het puntje van onze stoel schoven.  Eéntje om naar uit te kijken dit!

gamescom 2014

Van EA hollen we naar Nintendo waar het altijd een beetje thuiskomen is.  We gaan direct aan de slag met Captain Toad: Treasure Tracker.  In de leuke platform/puzzelaar krijgen we controle over captain Toad die zich doorheen een hoop 3D-levels moet puzzelen op jacht naar schatten en sterren.  We lossen een paar venijnige doolhoven op, rijden in een mijnkarretje terwijl we rapen gooien naar vijanden en powerups en verslaan tot slot een lavadraak.  Dit is heerlijke fun!

gamescom 2014

Na de fijne levels van Captain Toad gaan we zelf levels onterpen met Mario Maker.  Hier kunnen we eigen 2D Mario levels ontwerpen en die zo moeilijk of makkelijk maken als we zelf willen.  We kiezen voor de simpele aanpak en maken één superlange brug tot aan de eindvlag.  Vijanden zijn er niet, en toch slagen we er in een misstap te maken en te pletter te storten.  Een paar aanpassingen maken het iets leuker om te spelen, en met een druk op de knop toveren we het retrolevel om naar New Super Mario Bros-stijl.  Zelfs de muziek verandert mee!  Hier zien we onszelf uren mee zoet...

gamescom 2014

Ondertussen zijn er wat plaatsen vrijgekomen aan de Super Smash Bros demopod.  We storten ons in de actie en vrijwel meteen beginnen onze Duitse collega's de vloer aan te vegen met ons.  Special moves en powerups vliegen ons om de oren, de actie gaat supersnel en we zijn al tien keer KO nog voor we de grond raken.  Het gaat ons allemaal iets te snel, maar de Duitse Smash Bros fans genieten met volle teugen.  Ze maken ons op 3DS even makkelijk in dus bedanken we vriendelijk voor een rematch...

gamescom 2014

Na onze vernederende nederlaag bij Smash Bros worden we meteen ingelijfd in een Splatoon team.  Het speelveld moet zoveel en zo snel mogelijk in het kleur van ons team worden geschilderd.  Wie op het einde het grootste deel met verf heeft beklad wint de kamp.  We gaan naarstig aan de slag en schilderen alles knaloranje.  Bomen, muren, vloeren, tegenstanders...  Alles moet geloven aan onze schilderwoede, maar het mag niet baten.  Ook hier delven we het onderspit tegen de Duitse pers.  Met het schaamrood op de wangen schuifelen we stilletjes naar onze volgende afspraak.

gamescom 2014

Bij Ubisoft vergapen we ons aan de grafische pracht en praal van Far Cry 4.  Er wordt geschoten, er wordt gehakt, er wordt gezweefvliegd...  zweefgevlogen...  Er wordt met een vleugelpak van een berg gezweefd...  Het ziet er allemaal hyperperfect en leuk uit, maar helaas mogen wij alleen toekijken hoe een Britse collega speelt.  Een foutje bij de boeking zorgde ervoor dat we op de lijst stonden als "watchers" en niet als "players".  Het blijft dus lipbijtend toekijken hoe de Brit door het level heen stuntelt.  Hij slaagt erin alle opmerkingen van de developer in de wind te slaan.  Hij besluipt een vijand meesterlijk om die dan met een druk op de verkeerde knop een stuk lokvlees tegen het lijf te gooien.  Hij laat een woedende wilde beer los, die hem vervolgens het hele level achtervolgt en probeert op te eten.  Het is allemaal redelijk pijnlijk om aan te zien en de lust bekruipt ons om hemde controller uit de handen te rukken.  We kunnen ons echter nog net inhouden en vermijden zo de eerste diplomatieke gamesjournalistiekrel uit de geschiedenis.  Oef!

gamescom 2014

Bij de voorstelling van Alien: Isolation krijgen ze ons maar net in het veel te kleine pershokje geduwd.  Er staan een stuk of vijftien journalisten opeengeperst in het hokje dat normaal gezien ruim plaats zou bieden aan een vijftal mensen.  Tel daarbij nog een developer op, een inboedel uit de dichtstbijzijnde Ikea-showroom, TV, surroundsysteem én een devkit PC die op het randje van de verhitting balanceert en je kan je een idee vormen van de broeierige atmosfeer die deze demo overheerst.  We zien hoe de dochter van Ellen Ripley 25 jaar na de eerste Alien film zelf in het oog van de storm terecht komt.  Ze is gestrand op een ruimtestation waar de bevolking rebelleert, de androïden in opstand zijn gekomen tegen hun meesters en op de koop toe ook nog een Alien rondzwerft.  De developer sluipt door de levels en is supervoorzichtig, maar de zware dag begint zijn tol te eisen en in een mum van tijd heeft de Alien hem te pakken.  We zien nog een closeup van druipende Alientandjes en dan is het game over.  Het spel ademt de sfeer van de originele film en de spanning is de hele tijd te snijden....  We verlangen om hier zelf mee aan de slag te kunnen.  Alleen, in onze lege redactieruimte, mét de airco aan en alle lichten uit.

gamescom 2014

Dying Light is het laatste spel van de dag en meteen ook het hoogtepunt.  Het spel combineert snelle actie, free running en survival in een apocalyptische zombieplaagsetting en slaagt daar wonderwel in.  We rennen door stadsruïnes, springen vlot over muurtjes en daken en klimmen in vloeiende bewegingen over hekkens.  Ondertussen zorgen we dat we niet door zombies worden gegrepen en als dat toch gebeurt vechten we ons vrij met één van de vele aanpasbare wapens.  Echt, je kan het zo gek niet denken of je kan het maken in dit spel.  Een voorhamer met extra pinnen?  Check.  Een hakmes met ingebouwde vlammenwerper?  Check en dubbelcheck.  We amuseren ons te pletter en we rollen vlotjes de multiplayermode in samen met een (alweer) Britse collega.  Samen moeten we een bom plaatsen, ontsnappen via het riool en terug in ons kamp geraken.  Dat lukt allemaal zeer vlot, tot een derde speler in het spel opduikt die niet aan onze kant staat.  Hij speelt met de Hunter, een supersterke en aggressieve zombie die enkel onder UV-licht kwetsbaar wordt.  We krijgen vijf kansen om de omliggende zombie-nesten te vernietigen.  Lukt dat niet, wint de Hunter.  Het lukt ons.  Nét.  Maar we zijn volledig in de ban van Dying Light.  Een Tshirt rijker beginnen we moe maar voldaan aan de tocht terug naar de redactie.

gamescom 2014

MindBender

EPILOOG

Op weg naar de parking worden we nog aangesproken door een stel jongelui dat ons overlaadt met stickers, lanyards en badges met het opschrift "Jesus FTW".  Ze duwen ons ook nog een hippe pocket in de handen met een gamende Jezus op de voorkant gedrukt.  Blijkt het om een uitgave van de bijbel te gaan, specifiek "de passages die toepasselijk zijn op gamers en gamen".  Ze proberen ons ook nog Tshirts te verkopen en beloven dat de opbrengst volledig naar druk van nieuwe bijbels zal gaan.  We maken ons met een beleefd excuus maar gauw uit de voeten.  

Hadden we nou net een ontmoeting met de getuigen van Gamehova?

26-01-14

Win DVD's!

We hebben DVD's weg te geven!  Wil je kans maken op een DVD van Saving General Yang, Bounty Killer of A Young Doctor's Notebook?  Stuur ons dan een mail met daarin je naam, adres en leeftijd.  De winnaars worden op 3 februari bekend gemaakt.

25-01-14

Donkey Kong: Tropical Freeze (Wiiu) en Mario Party Island Tour (3DS)

Een nieuw jaar, een nieuw uitstapje naar het Nintendo-hoofdkwartier… 

Nog niet zo lang geleden werden we weer op de koffie verwacht bij Nintendo.  Gespreks- en testonderwerpen van de dag: Donkey Kong Tropical Freeze en Mario Party Island Tour.  De koffie en de koekjes werden meteen overgeslagen en we staken van wal met Donkey Kong.

3DS, Wiiu, donkey kong tropical freeze, Mario party island tour

We testten het nieuwe avontuur van de aap al een paar keer, maar dit is de eerste keer dat we met een complete afgewerkte versie aan de slag mogen en we amuseren ons te pletter.  Donkey Kong raast door de levels, verzamelt bananen, slaat vijanden buiten westen en heeft en passant ook nog eens een hoop lol met tonnetjes.  We spelen met twee, en de tweede speler kan kiezen om met Cranky, Dixie, of Diddy Kong te spelen.  Het spel doet denken aan vorige retro-Donkey Kongs, maar de nieuwe HD-beelden tillen het naar een meer hedendaags niveau.  Wat een hoop grafische pracht en praal!  We kunnen zelfs de individuele pluimpjes van de Reuzenuil-baas tellen.  Niet dat we daar tijd voor hebben, want het gevecht tegen de gevederde snoodaard eist onze volledige aandacht op.  De boosaardige oehoe geeft ons danig op ons dak.  Zelfs met twee spelers moeten we ons uiterste best doen.  Zelden zo gevloekt en geketterd op een level en er tegelijkertijd zo veel plezier aan beleefd!

3DS, Wiiu, donkey kong tropical freeze, Mario party island tour

Met enige moeite weten we ons los te rukken van de WiiU en nemen we de klaarliggende 3DS ter hand.  Mario Party blijkt bijna niet veranderd te zijn in vergelijking met zijn voorgangers.  We spelen nog steeds een “gemariotiseerde” versie van ganzenbord.  Elke speler kiest een figuurtje en met een worp van de dobbelstenen wordt bepaald hoever we bewegen op het spelbord.  Gooi daar nog wat Mario-powerups/wapens bovenop en onderbreek de spelrondes met geschifte minigames en klaar is kees.  We kunnen ook kiezen om de minigames apart te spelen en alweer amuseren we ons kostelijk.  Al moet het wel gezegd worden dat dit beter met een aantal vrienden wordt gespeeld om de fun te verhogen.  Alleen spelen is ook leuk, maar telkens je beurt moeten afwachten en moeten toekijken hoe tergend langzaam de drie computerspelers hun beurt afwerken gaat op den duur wat vervelen…

3DS, Wiiu, donkey kong tropical freeze, Mario party island tour 3DS, Wiiu, donkey kong tropical freeze, Mario party island tour

Conclusie?  Twee oude bekenden in een licht nieuw jasje zorgen voor mateloos plezier.  En als u ons nu wil excuseren, we hebben nog een paar banaantjes te schillen met een zekere reuzenuil…

MindBender

25-09-13

Wedstrijd: Night of the Rabbit

2348783981.jpg

Het prachtige aventure Night of the Rabbit is nu al een tijdje uit, en dat wordt gevierd met een grote kortingsactie op Steam.  Het spel wordt tijdelijk aan halve prijs verkocht.  Voor wie het zich niet meer kan herinneren: wij waren er destijds laaiend enthousiast over.

Om die kortingsactie te vieren, hebben wij vijf steamcodes van het spel weg te geven.  Zomaar.  Gratis en voor niks.  Wat moet je doen om een code te bemachtigen?  Simpel, stuur ons gewoon een mail met als onderwerp "wedstrijd" en je naam.  Op 1 oktober pikken we vijf winnaars uit de inzendingen.  

Succes!

Ondertussen zijn de winnaars al gekozen en verwittigd!  Veel plezier met Het Konijn!

17-09-13

Nintendo 2DS: de test!

Ok, we geven grif toe: we waren enigszins verbaasd toen we het nieuws hoorden.  We waren er zelfs vrij zeker van dat iemand ons een loer wilde draaien. En toen ons een foto werd gemaild, dachten we eventjes dat het een misplaatste Photoshop-grap betrof.  Eventjes maar, want toen kwam het officiële persbericht.  De 2DS was een feit en onze verbazing ook.

We zijn al van het begin af aan fan van de 3DS.  Bij onze eerste test destijds werden we weggeblazen door het 3D-effect.  Nog steeds trouwens.  Er gaat geen dag voorbij, of we klappen een 3DS open om ons te vergapen aan 3D beelden, te streetpassen of te gamen.  Prachtapparaat!  We vonden het dan ook bizar dat internetfora overliepen van de klachten.  3D zou "overbodig" en "slechts een gimmick zijn", de scharnieren werden verfoeid en als te fragiel bestempeld. 

2ds, nintendo

"Michelangelo had destijds ook last van criticasters" denken wij dan, en "Sommige mensen zijn nooit tevreden".  Maar dat is duidelijk niet wat Nintendo dacht.  Het bedrijf besloot te luisteren naar de opmerkingen en ze te bundelen.  Resultaat: De 2DS.  Ideaal voor mensen die geen 3D willen of nodig hebben en scharnieren maar niks vinden.

Met een iets minder groot enthousiasme dan gewoonlijk betreden we de testruimte.   Een vreemd gevoel maakte zich tijdens de rit ernaartoe immers van ons meester.  "We mogen een nieuwe Nintendoconsole testen!  Jiihaaa!" gemengd met een vleugje "2D?  Maar 3D was zo leuk!".  U kent het gevoel wel.  Niet?

2ds, nintendo

Binnen op de tafel liggen 2 spiksplinternieuwe exemplaren op ons te wachten.  Eén rood-witte en één zwart-blauwe.  We nemen een toestel ter hand en kiezen één van de spelletjes die klaarliggen voor de test.  Nog voor de cartridge goed en wel in het slot zit, smelt onze terughoudendheid weg en horen we onszelf luidop twijfelen of we de rode of de blauwe versie gaan kopen bij de release…

2ds, nintendo2ds, nintendo

Want wat een aardig toestelletje is dit zeg!  Licht, stevig, goed in de hand liggend…  We spelen twee uur aan een stuk zonder dat we het beseffen en heel even lijkt het weer een natte woensdagnamiddag in 1988.  Eén van die natte namiddagen die we thuis op de bank doorbrachten met een GameBoy.  Alleen heeft deze GameBoy (bijna) alle eigenschappen van een 3DS.  Uitgezonderd het 3D effect.  Uiteraard.  En het rare is dat wij, de grote zelfverklaarde 3D-fanaten, dat effect helemaal niet missen.  Als we in 3D willen spelen, dan gebruiken we onze 3DS wel.  En anders gebruiken we onze fonkelnieuwe 2DS die we kochten op de releasedatum.  De rode. 

 

Of de blauwe. 

 

Daar twijfelen we nog over.

MindBender

De 2DS verschijnt op 12 oktober en heeft een uiterst aantrekkelijk prijskaartje.  Nu hebt u helemaal geen excuus meer om Nintendo's laatste handheld niet in huis te halen.

01-05-13

Nintendo's 3DS Showcase

Een kleine week terug mochten we nog eens op bezoek bij onze vrienden van Nintendo.  "Of we geen zin hadden om de nieuwe 3DS lineup te testen?" werd ons gevraagd.  Zoiets hoef je ons natuurlijk geen twee keer te vragen.  Sterker nog, de vraag was nog maar half gesteld en we waren al zodanig hard aan het knikken dat er even overwogen werd om de hulpdiensten te bellen voor onze plots opgetreden extreme vorm van Parkinson…  Wat volgt zijn de indrukken die we ervaarden met een 3DS in onze gretige, klamme handjes.

Mario vs Donkey Kong: Mini's on the move

De eerste titel die we testen blijkt een E-shop titel te zijn.  De nieuwe aflevering van de reeks voelt anders aan dan zijn voorgangers.  We krijgen het parcours in een schuin bovenaanzicht te zien, en we moeten onze speelgoedfiguur veilig van punt A naar punt B krijgen.  Dat doen we door de route tussen start en einde te bouwen met de ons willekeurig aangereikte stukjes weg.  Geestig, en bijwijlen uitermate frustrerend.  Naast het hoofdspel kunnen we nog verschillende minigames spelen, die allemaal min of meer op hetzelfde principe zijn gebaseerd. 

3ds,animal crossing,zelda,donkey kong,luigi,mario 3ds,animal crossing,zelda,donkey kong,luigi,mario 3ds,animal crossing,zelda,donkey kong,luigi,mario

Mario & Luigi: Dream Team Bros.

De snorren zijn terug in RPG-stijl!  Tijdens een relaxerend dagje vakantie verdwijnt Prinses Peach ( ze moeten die toch dringend eens wat beter in de gaten beginnen houden…).  Ze werd ontvoerd naar een droomwereld;  Mario en Luigi schieten haar en de gevangen bewoners van die droomwereld stante pede te hulp.  Het spel heeft alles wat we verwachten van een Mario RPG.  Hilariteit (die nep-Italiaanse dialogen!), geestige gevechten en die typische originaliteit die we in nog geen enkele andere RPG tegenkwamen.  Nieuwe twist in deze aflevering is Luigi's mogelijkheid om dieper in de droomwereld te stappen.  Op bepaalde plaatsen kunnen we hem te slapen leggen en verder spelen als Mario in zijn droom.  Luigi kan dan meehelpen door Mario met zijn snor naar hogere regionen te lanceren (keihard rukken aan die snor op het touchscreen) of achterliggende elementen naar de voorgrond te blazen (Luigi's snufferd kietelen op het touchscreen).  Inception in Mario-stijl!

3ds,animal crossing,zelda,donkey kong,luigi,mario 3ds,animal crossing,zelda,donkey kong,luigi,mario 3ds,animal crossing,zelda,donkey kong,luigi,mario

Donkey Kong Country Returns 3D

De Donkey Kong die we nog kennen van op de Wii.  Herwerkt voor de 3DS, met een compleet nieuwe wereld.  Rondlopen als in het rond-meppende gorilla, het blijft iets hebben.  De nieuwe levels liggen in dezelfde lijn van de Wii-levels.

3ds,animal crossing,zelda,donkey kong,luigi,mario 3ds,animal crossing,zelda,donkey kong,luigi,mario 3ds,animal crossing,zelda,donkey kong,luigi,mario

 

The Legend of Zelda

Hoogtepunt van onze testdag wordt de 3DS waarop een build van een toren uit de nieuwe Zelda draait.  De toren is volledig speelbaar en we amuseren ons kostelijk.  Zo kostelijk, dat we zelfs niet mopperen over de bug die ons dwingt om, net voor we bij de eindbaas aankomen, helemaal opnieuw te beginnen.  We ondergaan het met een glimlach op ons gezicht.  Een glimlach die zelfs groter wordt:  joepie, we mogen nog een keer!  Wie zou hier ook niet van smullen?  Een klassieke bovenaanzicht Zelda, met typische vijanden en wapens én een nieuwe twist.  Link kan veranderen in een tekening op de muur en zo nieuwe gebieden bereiken.  We overwegen even om de test3DS mee te nemen naar huis, maar de strenge blik van de aanwezige verantwoordelijke brengt ons op andere ideeën.

3ds,animal crossing,zelda,donkey kong,luigi,mario 3ds,animal crossing,zelda,donkey kong,luigi,mario 3ds,animal crossing,zelda,donkey kong,luigi,mario

 

Animal Crossing: New Leaf

Een nieuwe Animal Crossing zorgt altijd voor een klein beetje angst op de redactie.  Geen angst voor een teleurstelling, maar een angst voor verslaving.  Zullen we er dit keer in slagen om onze dagen niet enkel te vullen met het plukken van onkruid, jagen op vlinders en fossielen, vissen en ander verzamelbaar moois?  Een klein beetje op ons hoede nemen we de 3DS ter hand.  Alle saveslots zijn bezet, dus gaan we aan de slag in één van de al aangemaakte stadjes.  Na onze eerste verkenningsronde beginnen we de stad een beetje te kennen.  Typische Animal Crossing huisjes en dierlijke bewonertjes, een treinstation waarmee we andere dorpen kunnen bezoeken (online) en een heus winkelcentrum (waar de meeste winkels nog gesloten zijn).  We lummelen wat rond, slaan een paar praatjes met de inwoners en we plukken een paar bloemetjes.  Andere steden bezoeken lukt nog niet en bezoek krijgen al evenmin.  Het blijft bijgevolg een beetje leeg in ons (geleende) stadje.  We geraken er ook niet direct in, aangezien we het stadje niet van bij het prille begin hebben gekend.  We besluiten er de brui aan te geven.  Van zodra we dit fossiel hebben opgegraven.  En die vlinder daar hebben gevangen.  En al die schelpjes hier hebben opgeraapt.  En het zou zonde zijn om al dat fruit zomaar aan de bomen te laten hangen.  Oh, nog een ander soort vlinder, waar is ons net?  Misschien nog vlug onze fossielen indienen bij het museum…

3ds,animal crossing,zelda,donkey kong,luigi,mario 3ds,animal crossing,zelda,donkey kong,luigi,mario 3ds,animal crossing,zelda,donkey kong,luigi,mario

MindBender

22-01-13

Win Ninja Gaiden!

ninja gaiden

Het jaar is nog maar pas begonnen en we mogen al met ninjasterren gooien!

Zei ik ninjasterren?  Ik bedoel natuurlijk prijzen!  Nintendo bezorgde ons een aantal exemplaren van Ninja Gaiden 3: Razor's Edge (WiiU) om weg te geven.

Wat moet je doen om dit spel te bemachtigen?  Stuur een mailtje naar info@gamepatrol.be met als onderwerp "wedstrijd".  Vergeet je naam en adres niet te vermelden.  De winnaars worden op 21 januari door een onschuldige katana uit een grote hoed geprikt...

...en dat is ondertussen gebeurd.  Het leverde ons een gigantische snee en een paar winnaars op, die ondertussen al verwittigd zijn.

02-12-12

The War Z - Dag 7 (PC)

the war z, dag 7, PC

Onze allerlaatste dag in Zombiestad, of zoals wij het hier zijn gaan heten: Egoïstische Spelerstad...

We hebben hier al meer het loodje gelegd door het toedoen van andere spelers dan door zombies!  Echt waar, het begint ons een klein beetje de keel uit te hangen.  Daarom gaan we er vandaag keihard tegenaan.  Hard tegen hard.  We laten ons niet meer doen. 

Eens we zijn aangemeld, zoeken we al sluipend naar een goede schuilplaats.  Het is nacht, en in het bos zal niemand ons zien.  Verborgen in het struikgewas halen we onze kaart van het gebied boven en beginnen we te plannen.  Niet ver van ons bosje is een kleine stad.  Daar kunnen we ongetwijfeld voedsel, wapens en medicijnen vinden.  Waarschijnlijk zijn we niet de enigen die eraan gedacht hebben om daar te gaan stropen, dus moeten we voorzichtig zijn.  

Naast het bos ligt een hoge berg.  Als we die kunnen beklimmen, kunnen we vandaar de omgeving afspeuren met onze verrekijker en onze slag slaan wanneer de kust veilig is.  Puik plan, al zeggen we het zelf.  We trekken naar de berg, en zonder noemenswaardige incidenten halen we de top.  We vinden een leuk plaatsje waar we uit het zicht zijn en toch zelf de hele stad kunnen bekijken.

the war z, dag 7, PC

Wat we allemaal te zien krijgen door onze verrekijker!  Een speler is op de vlucht voor een hele horde zombies.  We zien hem naar een gebouw toerennen, maar net voor hij binnengaat wordt hij koelbloedig neergemaaid met een mitrailleursalvo.  De moordenaar graait alles van zijn slachtoffer mee, en loopt met een wijde boog rond de zombies.  Aan hen verspilt hij geen kogels...

Een beetje verderop zien we twee spelers elkaar bewerken met een hamer.  Tot de dood...  Ondertussen zien we op ons chatvenster een nieuweling die zijn spelbeurt begint met "hello all!".  In de verte horen we een geweerschot en vlak daarna verschijnt op de chat "ha, got the N00b!".  Een daad die nog een hoop felicitaties krijgt via het chatvenster.  Zieke geesten!

Ondertussen is het al donker.  Het is behoorlijk kalm in de stad en we besluiten ervoor te gaan.  Onze gladde schoenzolen besluiten er echter ook voor te gaan en we slippen weg op de gladde rotswand.  Recht naar beneden.  Dood.

We durven zo stilletjesaan zeggen dat we er genoeg van hebben van die hele War Z...

MindBender

1 2 3 4 5 6 7 8 9 Volgende