25-01-12

Star Wars: The Old Republic (Dag 9)

swtor

Vandaag iets vroeger begonnen en het maakt echt wel verschil.  Besturen gaat vlotjes en van lag is er al helemaal geen sprake meer.  Mooi zo, kunnen we ongestoord op premiejacht.  Gisteren kregen we van ons Huttmaatje te horen dat we diens boekhouder een kopje kleiner mochten maken.  Gretig accepteerden we en het kost ons vandaag niet al te veel moeite de gluiperd op te sporen.  We ruimen zijn lijfwacht op (bonuspuntjes voor wie ze allemaal opruimt!) en de zielige boekhouder begint ons al gauw voor zijn leven te smeken.

Zoals het een goede RPG betaamt kunnen we hier ook ons lot sturen door antwoorden te kiezen in de conversaties. De antwoorden waaruit we kunnen kiezen zijn redelijk duidelijk opgedeeld in de categorieën boosaardig ("Niks genade, kop eraf!"), onverschillig ("Meh.") en zachtaardig ("Ga maar vlug terug naar moeder de vrouw, maar nooit meer doen hé!").  

We kiezen voor onverschillig en de accountant smeekt nog meer.  Na veel vijven en zessen en moreel gewik en geweeg laten we de accountant gaan, maar niet voor hij belooft voor altijd te verdwijnen en ons zijn zuurverdiende spaarcentjes af te geven.  Win-Win!

Onze opdrachtgever lijkt tevreden met de regeling, maar schijn bedriegt.  De vette snodaard laat ons voor zijn wilde dierentuin gooien!  Een benarde situatie, maar wij hebben tijdens onze XP sessies van de voorbije dagen alleen maar op wilde beesten gejaagd.  Fluitje van een cent dus voor Shado, en na de slachtpartij van wat ongetwijfeld een roedel bedreigde diersoorten was, stijgt ons level netjes naar tien!

Morgen laten we Shado even rusten en mag Dace het overnemen.

MindBender

24-01-12

Star Wars: The Old Republic (Dag 8)

star-wars-the-old-republic-logo.jpg

Shado is er weer helemaal klaar voor!  Tijdens zijn vorige avontuur moest hij het hoofd van een clanleider aan Nem'ro the Hutt bezorgen.  Nem'ro ziet ons helemaal zitten, betaalt ons rijkelijk en biedt ons zowaar een nieuw klusje aan.  Zijn boekhouder heeft hem bedrogen en moet boeten.  Kort samengevat in vier woorden: "Zijn hoofd, mijn vloer!"  Of toch niet?  Nem'ro wil dat we deze keer het hoofd bezorgen aan de vrouw van het slachtoffer...  Right on!  Wie zei er daar dat Star Wars voor softies is?  Moet dat in een geschenkverpakking, meneer Nem'ro?  Kaartje erbij? Neen?  

Gezwind gaan we op pad, koppen zullen rollen.  Maar plots begint alles in schokjes te verlopen.  Shado wordt onbestuurbaar en knalt schokkerig de decors in.  Piekuur op de server blijkbaar.  Onze vriendjes van over de oceaan worden wakker en het hele universum verloopt stroef.  Net echt.  We houden het voor bekeken voor vandaag en noteren in onze agenda dat we morgen echt vroeger moeten beginnen spelen...

MindBender

23-01-12

Choplifter HD (XBLA/PSN/STEAM)

Choplifter hd, XBLAAaah…  Choplifter.  Hoeveel uren hebben wij vroeger niet gesleten voor onze Master System.  Laten we het anders stellen: moest ieder van die uren een volwaardig vlieguur zijn, we hadden er al genoeg om een paar echte pilootbrevetten mee te vullen!  En nu brengt Konami Choplifter dus terug naar XBLA.  In HD.  Plots ziet Choplifter er veel afgelikter uit.  Menig uurtjes worden weer gesleten voor onze XBOX…

Wat ons naast de afgelikte visuals meteen opvalt is hoe uitgebreid Choplifter plots is geworden!  Terwijl we in de oude versie steeds met dezelfde heli in dezelfde omgevingen rondvlogen, krijgen we nu plots keuze uit verschillende choppers.  Zelfs de levels spelen zich af in verschillende omgevingen.

Zo banen we ons een weg over jungles en ontwijken we guerillastrijders om gewonde soldaten op te pikken en terug naar huis te vliegen.  In een ander level bevinden we ons dan weer in een verwoeste stad en moeten we luchtafweergeschut vernietigen.  Tijdens één bepaalde missie moeten we ons zelf meten met horden zombies die een rustig stadje hebben overspoeld!  Wanneer we iets te lang aan de grond blijven, komen die ondode lelijkerds zich zelfs aan onze heli vastklampen.  Gelukkig kunnen we hen met enkele rake tikken tegen de shoulderbuttons van ons toestel slingeren.

Choplifter hd, XBLA

Ook een dikke pluim voor de controls!  Nog nooit was een helicopter besturen zo makkelijk.  Met de stick sturen we, de shoulderbuttons draaien ons een kwartslag naar links of rechts.  Schieten doen we met de triggers, en sneller vliegen met A, B, X of Y.

 

Choplifter hd, XBLA

We amuseren ons dat het een lieve lust is en knallen erop los!  Tot we halfweg het spel komen, en de moeilijkheidsgraad plots de lucht inschiet.  Vijanden komen nu uit alle richtingen tegelijk, en we hebben gewoonweg niet genoeg tijd om én heelhuids te blijven, én met de vijanden af te rekenen én onze passagiers die we pas gered hebben aan boord te houden.  Want die idioten houden zich niet vast, één keer botsen tegen een gebouw is al genoeg om een hele lading uit je heli te zien donderen.  Idem wanneer je net iets té snel landt.  Tel daarbij nog eens dat de missies op de lange duur last van herhaling krijgen en je zin om Choplifter tot het einde uit te zitten is al gauw over.

 

Choplifter hd, XBLA

Choplifter HD had volgens ons iets meer dan dit kunnen worden.  Iets meer variaties in de missies en net iets minder meedogenloze vijanden verder in het spel en het was raak.  Nu is het spel echter alleen leuk als tussendoortje.

MindBender

(review  gebaseerd op XBLA versie)