05-08-15

Godzilla (PS4/PS3)

godzilla, ps4Soms vallen er van die kleine verrassingen binnen op de redactie.  Games waarvan we nog nooit gehoord hebben, of die weinig promo gevoerd hebben.  Heel soms worden we dan ook aangenaam verrast door de kwaliteit van die spellen, maar helaas is dat meer uitzondering dan regel…

Godzilla valt al meteen in de eerste categorie.  We vallen compleet uit de lucht wanneer de reuzehagedis onze redactie binnenwandelt.  We laten ons echter niet kennen en voeren hem meteen aan de PS4.  Na een leuk, maar middelmatig uitziend filmpje dat godzilla in actie toont, worden we meteen in de actie gegooid.  We besturen een goede ouderwetse versie van Godzilla, en in een zwart-wit filmpje dat dient als tutorial, mogen we aan de slag.  We voelen ons meteen thuis!  Het lijkt wel alsof we de acteur in Godzillapak op de set van de originele film zijn.  Vooruit wandelen: check.  Godzilla op het scherm sjokt traag vooruit en kegelt daarbij wat gebouwen omver.  Net echt!  Nu ja…  echt…  De gebouwen verdwijnen en er blijft een leeg vierkantje over.  De vermeende grafische kracht van de PS4 blijft zwaar onbenut…

Maar we weigeren om slechte special effects de pret te laten bederven!  Een goede oude Godzillafilm heeft toch ook geen denderende effecten?  We ploeteren verder door de tutorial.  Volgende stap: draaien.  Godzilla laten we niet draaien met de sticks.  Neen, Godzilla stapt vooruit en roteert met behulp van de L1 en R1 knoppen.  Het gaat ongelofelijk traag en recht op doel afsturen blijkt een hele klus…

godzilla, ps4

We leren ook nog wat aanvallen.  Slaan, zwiepen met de staart en vuurspuwen.  Maar die aanvallen blijken ook ofwel traag, ofwel bijna onmogelijk om accuraat te richten.  Het spel juicht ons toe omdat we de tutorial volbracht hebben, maar wij zijn lang niet zo enthousiast.  Als dit maar goed komt…

godzilla, ps4

Onze vrees blijkt gegrond wanneer we aan het eigenlijke verhaal beginnen.  De animaties blijven vrij ondermaats en zien eruit alsof ze een paar generaties achterop hinkelen.  Zilla is nog steeds chronisch traag en echt spannend wordt het niet.  Geeuwend werken we de eerste missie af.

De andere gamemodes kunnen ons ook niet bekoren.  Op slooptocht gaan met Godzilla om hem steeds groter te laten worden?  Even log en traag als de verhaalmissies.  Vechten tegen/als andere monsters?  Geeuw…  We slepen ons doorheen de gevechten die maar blijven duren.  De miniatuurmode, waarin we godzillafiguurtjes in een diorama kunnen plaatsen?  Ongelofelijk saai.

godzilla, ps4

Hoe fijn we de gigantische hagedis ook vinden op film, de spelvorm kan ons niet bekoren.  Jammer.

MindBender

(review gebaseerd op PS4 versie)

De commentaren zijn gesloten.