25-11-09

Call of Duty: Modern Warfare 2 (PS3/XBOX360/PC)

call of duty modern warfare 2,ps3Het fantastische Call of Duty: Modern Warfare heeft een opvolger.  Even leek het of niks de formidastische shooter kon navolgen, laat staan overtreffen, maar Modern Warfare 2 houdt de eer van de franchise hoog!

Het verhaal pikt de draad op net na dat van het eerste deel.  Een nieuwe superterrorist is ten tonele verschenen en hij voert niks goeds in zijn schild!  Je speelt de rol van niet één, maar verschillende soldaten die hem een stok in de wielen proberen te steken.

Het verhaal neemt je mee van claustrofobische straatgevechten in het Middenoosten en de sloppenwijken van Rio de Janeiro, langs het infiltreren van een geheime basis in een sneeuwlandschap, naar een volledige veldslag in een typisch Amerikaans stadje.  De actie is intens en de spanning is te snijden in iedere missie. 

Call of Duty Modern Warfare 2, PS3

Iedere missie gooit trouwens iets nieuws op de tafel.  Zo kan je met een sneeuwscooter aan je vijanden ontkomen, beman je een geschutskoepel of beklim je een steile rotswand met behulp van een paar haken.  Eén missie in het bijzonder laat je infiltreren tussen de terroristen en de terreurdaden die je dan mag stellen deden ons zowaar kippenvel krijgen.

Er was maar een minpuntje dat ons even deed opschrikken uit onze roes: de duur van de campaign.  In amper vijf luttele uurtjes heb je dit pareltje uitgespeeld.  Gelukkig kan je ook nog kiezen voor de Special Ops.  Dit zijn missies die je solo of in co-op kunt spelen.  De korte missies zijn fragmenten uit dit spel en zijn voorganger en bestaan telkens uit één enkel doel.  Zo zijn er missies waar je van punt A naar punt B moet geraken, je mannetje moet staan tegen een meute vijanden, een bepaald aantal vijanden uitschakelen of racen met sneeuwscooters.  Je speelt naarmate je vordert nieuwe missies vrij, en per missie word je beoordeeld.

Call of Duty Modern Warfare 2, PS3

Op het grafische vlak zijn er ook een paar niet-storende onvolmaaktheden…  Zo hadden we bijvoorbeeld graag een paar echte cutscenes gezien tussen de missies door in plaats van de technische schema's, roterende logootjes en radarbeelden die nu de voice-overs vergezellen.  De texturen van de omgeving zijn ook niet bepaald mooi afgewerkt als we ze van dichtbij bestuderen.  Maar gezien het hoge actiegehalte hebben we niet echt de tijd om even stil te staan en de texturen van dichtbij te bestuderen.  Dit is een minpuntje voor de extreme muggenzifters onder ons en we weten allemaal dat die geen games spelen.

Of wel soms?

MindBender

(review gebaseerd op PS3 versie)

De commentaren zijn gesloten.