25-10-11

Ratchet & Clank: All 4 One (PS3)

Ratchet & Clank, All 4 One, PS3Bij mijn aankomst op de redactie afgelopen vrijdag werd me al vlug duidelijk wat er van mij verwacht werd toen ik een exemplaar van Ratchet & Clank: All 4 One op mijn bureau zag liggen blinken.  Bye bye rustig avondje thuis met de poes op schoot, dvdtje in de dvd-speler en een grote zak chips ernaast.  Sinds de aankondiging van 'Ratchet & Clank: All 4 One' zit ik wat met gemengde gevoelens.  Aan de ene kant verheugt het idee van een nieuwe Ratchet & Clank me wel, aan de andere kant stoot het multiplayer-element me af.  Ik word namelijk niet bepaald wild van multiplayer games. Gelukkig blijkt al vlug dat ik een uitzondering ben wat betreft mijn multiplayer-fobie, want nog nooit heb ik zo vlug een afspraakje weten regelen met drie andere drukbezette gamers.  Die zak chips zal ik dus mogen delen...

Zoals we ondertussen al gewend zijn van eerdere Ratchet & Clank games wordt ook deze keer weer het verhaal uit de doeken gedaan aan de hand van bioscoopwaardige 3D animatiefilmpjes. Ratchet & Clank escorteren President Qwark naar de "award-ceremonie voor de Intergalactische Strijder voor Gerechtigheid" in Luminopolis, waar hij de award voor ongelofelijke heldhaftigheid in ontvangst zal nemen.  De ceremonie blijkt echter een valstrik te zijn van Dr. Nefarious die het verschrikkelijke monster Z'Grute uit zijn cryosleep laat ontwaken.  Z'Grute valt onmiddellijk onze drie helden én Nefarious aan en trekt een spoor van vernieling door de stad.  Noodgedwongen moet het viertal samenwerken om de stad in veiligheid te brengen en er zelf heelhuids weg te geraken…

Ratchet & Clank, All 4 One, PS3

En hier schiet de multiplayer uit de startblokken.  Iedere speler kiest een figuur en trekt ten strijde.  De simpele besturing wordt je tijdens het eerste level met mondjesmaat bijgebracht, waardoor het spel ook geschikt is voor de minder ervaren gamer.  Je begint het spel met enkel je eigen melee attack.  Ratchet heeft zijn moersleutel op zak waarmee hij rake klappen kan uitdelen, Clank gebruikt Clank Fu (robot-karate!), Qwark slaat met zijn vuisten in op zijn vijanden en Nefarious gebruikt zijn klauwen.  Iedereeb heeft ook nog een boemerang-achtig wapen om naar het hoofd van vijanden te gooien of kistjes mee te breken om zo bouten te verzamelen.  Met de verzamelde bouten kan je, wanneer je een wapenverkoper tegenkomt, nieuwe wapens kopen of upgraden.  Het effect en de werking van de wapens worden je aan de hand van een grappige reclamespot getoond. 

Een hele resem nieuwe wapens maakt zijn intrede in All 4 one.  Een groot deel van deze nieuwtjes is echter losjes gebaseerd op wapens uit eerdere afleveringen.  Oude favorieten komen ook terug,  zoals mijn favoriet Mr. Zurkon. Dit zwaar bewapende robot-hulpje, dat in vorige afleveringen dikwijls mijn hachje redde, zweeft een tijdje aan je zijde en knalt iedereen neer die je niet lief is.  Elk personage heeft dan ook nog eens zijn eigen specifiek wapen, wat voor geen enkele andere speler te krijgen zal zijn in de wapenshop.

Ratchet & Clank, All 4 One, PS3

In deze co-operatieve multiplayergame draait alles uiteraard om samenwerking.  Zo zal je regelmatig samen moeten werken om deuren te openen, platformpjes te laten zakken en elkaar over afgronden te helpen.  Wanneer je met zijn allen hetzelfde wapen gebruikt om op een vijand te knallen zal dit véél effectiever werken en dus ook een gigantische explosie geven.  Zeker bij latere bazen komt dit goed van pas.  De multiplayer verloopt vrij chaotisch en meer dan eens loop je verstrooid een afgrond in omdat je je vrienden wat teveel in de gaten wil houden. Het komt er op aan er voor te zorgen dat er altijd minstens één iemand in leven blijft, zodat die de anderen kan reanimeren.  Niet getreurd wanneer je met zijn allen tegelijkertijd het loodje legt, het spel zit vol checkpoints dus je moet nooit ver opnieuw terug herstarten.  Helaas gelden deze checkpoints niet als je het spel verlaat en het is ons enkele keren overkomen dat we na een pauze een zeer groot stuk opnieuw moesten spelen omdat we dachten net na een level-eindbaas te zitten en dus ook bij een savepoint.  Mooi niet dus!  Oeverloze frustratie...

Ratchet & Clank, All 4 One, PS3

Hoewel het spel ontwikkeld is om met meerdere spelers te spelen is het perfect mogelijk om het in je eentje te spelen.  Een tweede personage zal in Clank-stijl op de rug van je karakter hangen en tevoorschijn springen wanneer er samenwerking vereist is.  Echt boeiend is het niet als je alleen speelt, er lijkt iets te missen. De chaos en de onderlinge rivaliteit die we eerder ervaarden in multiplayer blijkt plots essentieel te zijn voor de fun-factor.  En als je alleen speelt krijg je ook pas door hoe belachelijk laag de moeilijkheidsgraad ligt.

Ratchet & Clank, All 4 One, PS3

Ratchet & Clank: All For One is een zeer vermakelijk mulitplayer spel waarvoor zelfs een die hard singleplayer als ik mijn vrienden blijf uitnodigen. Voor ervaren gamers verloopt het spel misschien net iets te vlotjes, maar de chaos die ontstaat in multiplayer houdt het fun-gehalte enorm hoog.  Door de lage instapdrempel is het ook een leuke familiegame waarmee je je games-ontziende-moeder ook eens mee voor de beeldbuis krijgt.  Vaak durf je al eens vergeten dat het om een Ratchet & Clank game gaat want het echte Ratchet & Clank gevoel blijft helaas uit. De typische Ratchet & Clank humor ontbreekt gelukkig niet.

SoulDoubt

24-10-11

FACTS 2011

Game-Patrol bezoekt FACTS 2011.  Veel volk, veel merchandise en een cameraman die platzak is...

 

Batman Arkham City (PS3/XBOX360/PC)

Batman, Joker, Arkham City, We're BatmanWe moeten het op ons kousenvoeten toegeven.  We waren verkeerd.  We hebben vroeger altijd al verkondigd dat Batman: Arkham Asylum het beste Batmanspel ooit was.  Meer nog, soms durfden we zelfs beweren dat Arkham Asylum gewoonweg het beste spel ooit was.  Wisten wij veel dat Warner Bros. een nog betere sequel ging uitbrengen…

In Arkham City heeft Hugo Strange het voor het zeggen.  De gestoorde psychiater heeft een deel van Gotham City laten afbakenen voor misdadigers.  Al het schorem uit Gotham City wordt gewoonweg opgesloten in dit deel van de stad.  Bruce Wayne is zwaar gekant tegen deze "gevangenis" en wordt zonder enige plichtplegingen door de troepen van Strange opgepakt in Arkham City gegooid.  Gelukkig gaat Bruce nooit op stap zonder zijn vleermuiskostuum, en kan hij direct aan de slag als Batman. 

Batman moet te weten komen wat Strange van plan is, maar het wordt hem niet gemakkelijk gemaakt op zijn zoektocht.  Arkham City wordt geterroriseerd door rivaliserende bendes, met oude bekenden als Penguin, Two-Face en (een dodelijk zieke) Joker aan de leiding.  Daarbij komt ook nog eens the Riddler die weer kwistig met raadsels strooit en Victor Zsasz die ons afleidt met telefoontjes…  Neen, echt gemakkelijk maken ze het ons niet…

Batman, Joker, Arkham City, We're Batman

En toch verloopt alles vlekkeloos.  Het vechten gebeurt nog steeds even vloeiend als in Arkham Asylum.  Batman vliegt van vijand naar vijand en deelt rake klappen uit die gepaard gaan met misselijk makende krakende geluiden.  Hij kan nog steeds tegenaanvallen uitvoeren, dit keer zelfs tegen twee vijanden tegelijk!  We kunnen vreugdekreetjes niet onderdrukken terwijl we de combos op elkaar laten volgen en vijand na vijand K.O. slaan. 

Batman, Joker, Arkham City, We're Batman

Maar de Gothamse Vledermuis kan ook stil zijn.  Batman kan nog steeds rondsluipen en vijanden langs achter (of langs boven) uitschakelen.  Hij kan nog steeds clevere vallen opzetten voor de stuntelende criminelen.  Zijn oude vertrouwde Batgel en Batarangs zitten nog steeds in zijn arsenaal, dat aangevuld werd met enkele vernuftige nieuwe gadgets.  Smoke pellets leggen een rookgordijn dat vijanden in de war brengt en die Fledermaus de kans geeft om ongezien weg te glippen.  De remote electrical charge vuurt elektrische ladingen af die machines vanop afstand in gang zetten, of misdadigers een stroomstoot geven.  De cryptographic sequencer is terug en werd uitgebreid: Batman kan nu ook telefoongesprekken traceren.  De detective mode werd onderhanden genomen en kan nu nog beter misdaden analyseren…

Batman, Joker, Arkham City, We're Batman

Alsof dat nog niet allemaal genoeg was heeft Arkham City ook nog eens een ijzersterk script (gepend door Paul Dini van "Batman the Animated Series"), een prachtige soundtrack en oogverblindende graphics.  De Batman sfeer druipt zo hard van het scherm dat we er een dweil moesten bijnemen.

Wie aan de uitgebreide storymode met al zijn sidequests nog niet genoeg heeft, kan zich ook nog eens uitleven in de challenge maps die we nog kennen van Arkham Asylum.  Batman meet zich met steeds grotere bendes slechteriken, ofwel met zijn vuisten, ofwel in het geniep in de stealth mode.  We blijven alvast proberen om onze hoogste scores te verbeteren.  We krijgen er gewoonweg niet genoeg van!

Batman, Joker, Arkham City, We're Batman

Voor wie er, net zoals wij, geen genoeg van krijgt is er ook nog de meegeleverde Catwoman downloadable content.  De Kat kruist in de storymode enkele keren het pad van de Caped Crusader en in vier chapters wordt de aanleiding van die ontmoetingen verteld vanuit haar perspectief.  De vier extra chapters zijn leuk maar aan de korte kant.  Catwoman is ook speelbaar in de challenge maps en heeft een paar extra skins, maar echt veel meerwaarde heeft deze DLC niet.  Het is een leuk gratis extraatje, maar er geld voor neertellen zouden we nu ook weer niet doen…

We kunnen niet anders dan onze mening over Arkham Asylum herzien.  Arkham City is het beste Batmanspel ooit.  Misschien gewoonweg wel het beste spel ooit!  Toch tenminste totdat ze bij Rocksteady Studios een nog betere opvolger uitbrengen…

MindBender

(review gebaseerd op XBOX360 versie)

19-10-11

Skylanders (Wii)

Al sinds we dit spel hebben gezien op de GamesCom eerder dit jaar kijken we er reikhalzend naar uit.  Enkele maanden (en vele nekklachten) later kunnen we eindelijk Spyro en de zijnen testen op onze Wii. 

Waarom we zo wild waren van dit spel?  Het zit hem allemaal in de nieuwe technologie die gebruikt wordt.  Het spel is gebundeld met drie speelgoedfiguurtjes.  "Bij welk spel zit er tegenwoordig géén gadget?" horen we jullie denken, maar het grote verschil is dat deze figuurtjes functioneel zijn.  Wanneer je er één op de meegeleverde Portal plaatst, verschijnt het figuurtje ingame en kan je er mee spelen!  Genoeg gespeeld met figuurtje A?  Plaats figuurtje B op de Portal en we kunnen daarmee rustig verder spelen.  Revolutionair!

skylanders, spyro

Helemaal revolutionair is Skylanders' crossplatform-mogelijkheid.  Stel je zit rustig met je figuurtjes te gamen en om één of andere moet je stoppen terwijl je daar eigenlijk geen zin in hebt (brand, een fax uit Darmstad,..  We hebben het allemaal al meegemaakt…).  Je neemt gewoon je figuurtjes en je speelt rustig verder op je 3DS.  De figuurtjes nemen hun vergaarde schatten en XP gewoonweg mee!  En het gaat nog verder: stel je hebt thuis de Wii-versie, en je wil een vriend bij hem thuis op PS3, XBOX of PC uitdagen in de (overigens schitterende) tweespelermodus?  Geen probleem.  De figuurtjes werken op ieder platform.  Je kan zelfs een vrij uitgebreide webgame spelen met je figuurtjes op de Skylanders website!

skylanders, spyro

De technologie is vernieuwend en een duidelijk schot in de roos.  Maar hoe zit het dan met het spel zelf?  We kunnen jullie geruststellen, het spel schiet Robin Hood-gewijs de eerste pijl in de roos doormidden.  Het is alweer een tijdje geleden dat we zo opgingen in een adventure.  De sfeer zit goed, de graphics zijn goed, het verhaal is voor één keer niet al té flinterdun…  Toegegeven, het is soms wat aan de makkelijke kant (zeker als je met twee speelt) en de puzzels liggen nogal voor de hand, maar de doelgroep bestaat duidelijk uit de jonge gamertjes onder ons.  Wat niet wegneemt dat wij ook met volle teugen genieten.

skylanders, spyro

Het spel nodigt ook uit om opnieuw uit te spelen.  De Skylanders zijn opgedeeld in soorten: vuur, water, wind, natuur, aarde, techniek en magie.  Sommige soorten zijn in bepaalde gebieden sterker dan andere, en bepaalde delen van het spel zijn dan weer enkel voor één bepaalde soort toegankelijk.  In totaal zijn er 32 figuurtjes te koop, apart of per drie verpakt.  Gelukkig kan het spel al uitgespeeld worden met behulp van de drie meegeleverde figuurtjes, maar de drang om ze allemaal te verzamelen zal groot zijn.

Skylanders, we zijn er weg van.  De redactie staat al vol met figuurtjes en nog hebben we ze niet allemaal!  Gotta catch 'em all!  Of was dat een andere franchise?

MindBender

17-10-11

PES 2012 (PS3)

PES, Konami, leg neer die bal!Voetbal, het is en blijft iets dat ons niet kan boeien.  We hebben het nooit gekund en zullen het nooit kunnen.  De keren dat we het speelden zijn op één hand te tellen, en de keren daarvan dat we niet op één of andere domme manier geblesseerd raakten zijn nog zeldzamer.  Lederen ballen vol in ons aangezicht, voetbalschoenen tegen ons schenen, geschaafde knieën van het vallen...  Neen, het is ons ding niet.  We zitten ook niet te springen om met een pilsje in de hand een wedstrijd te volgen vanuit onze luie zetel, en nog minder in caféverband.  We kennen het verschil niet tussen een Ronaldo en een Rooney, onze kennis houdt op bij Jean-Marie Pfaff en Michel Preudhomme.  En dan valt PES 2012 in de bus.  Wat nu gezongen?

Onze eerste reactie is er een van afgrijzen.  Voetbal in ons bus!  Onze blinde paniekaanval verdwijnt evenwel vrij vlug en rationaliteit neemt het over.  We nemen contact op met Thomas, onze eerste hulp bij sport.  Thomas is extatisch en belooft meteen langs te komen op de redactie.  We hebben nog net tijd om iets te knabbelen te voorzien.

PES, Konami, leg neer die bal!

Eens Thomas zich comfortabel in de zetel heeft genesteld en van spijs en drank is voorzien, kunnen we aan de slag.  We moeten eerst een profiel aanmaken en we streven ernaar om de meest lelijke voetballer ooit te bouwen.  Onze uiteindelijke creatie houdt midden tussen Bob Marley en het monster van Frankenstein.  Mét fluoroze dreadlocks.  De toon is gezet.

Onder deskundige begeleiding van Thomas kiezen we voor Manchester United, naar zijn zeggen één van de topclubs.  We wilden aanvankelijk kiezen voor FC Kameroen, maar de bedenkelijke blik die Thomas ons toewierp overtuigde ons vlug van zijn gelijk.  Thomas gaat voor FC Barcelona en belooft ons niet té hard te vernederen.  Vooraleer we van start gaan moeten we echter nog een paar instellingen kiezen...

PES, Konami, leg neer die bal!

Zo kunnen we kiezen in welk van ons twee beschikbare uniformpjes onze ploeg speelt.  We kunnen ook nog eens kiezen waar we spelen (een kleine éénendertig stadions zijn speelbaar!) en in welke weersomstandigheden.  We kunnen zelfs kiezen met welke van de dertig beschikbare ballen we spelen...

En dan kunnen we (eindelijk) aan de slag.  We tacklen en sjotten dat het een lieve lust is.  En passant vergaren we massaal veel gele een rode kaarten, maar dat kan de pret niet bederven.  Thomas begint licht rood aan te lopen wanneer wij groentjes het eerste doelpunt scoren.  En het tweede.  Een owngoal.  Thomas krijgt geleidelijk aan weer een normale kleur.  Ons geluk neemt een wending en al vlug begint Thomas ons te vernederen dat het niet meer mooi is.  De doelpunten vliegen ons om de oren, de arbiter is tegen ons, de supporters van Thomas worden uitzinnig, en we beginnen fouten te maken.  Thomas wijst ons er tussen de doelpunten in ook nog eens op dat de spelers wel erg op de echte spelers lijken.  Zelfs hun lengteverschillen en verschil in kunde is in acht genomen.  We kunnen niet anders dan hiervan onder de indruk zijn, en daar neemt Thomas nog vlug gebruik van om nog een paar extra doelpunten te scoren.

PES, Konami, leg neer die bal!

Een paar revanchewedstrijden later zijn we nog altijd aan de verliezende hand.  Onder het mom van een oude blessure (onze Tekken-duim doet zo'n pijn) blazen we de aftocht.  Voetbal.  Het is ons ding niet en dat zal het nooit worden, maar dat neemt niet weg dat we toch zwaar onder de indruk waren van het serieus uitgebreide en realistische PES.  Zo danig onder de indruk dat we Thomas volgende week opnieuw zullen uitnodigen voor een revanchewedstrijd.  Tot we winnen deze keer!  Al was het maar om hem onder de neus te kunnen wrijven dat hij verloren heeft van een voetbalhater!

MindBender

Batman Arkham City Challenge Finale

Op 14 oktober zakten wij af naar Amsterdam waar de finalisten van de Batman Arkham City Challenge zich met elkaar gingen meten. Voor wie de online wedstrijd niet van veraf of dichtbij heeft meegevolgd (ja, u daar achteraan!): deelnemers moesten zich online aanmelden en kregen dan wekelijks door de Riddler himself enkele raadsels voorgeschoteld. We hadden ons zelf ook ingeschreven, en we kunnen jullie toevertrouwen dat de raadsels van moeilijk tot aartsmoeilijk gingen… HTML-codes moesten worden uitgeplozen, QR-codes moesten worden bijeengepuzzeld; het werd de puzzelaars allesbehalve gemakkelijk gemaakt! Uiteindelijk werden de snelsten uit de Benelux bijeengebracht in een loods in Amsterdam.

banner.JPG

Onder het wakend oog van de aanwezige pers kregen de finalisten (alweer van de Riddler himself) hun opdrachten. Drie rondes lang mochten ze met behulp van een iPhone locaties zoeken op het parkeerterrein. Aan iedere locatie was een raadsel verbonden. Wie dat raadsel juist oploste kreeg te zien of hij/zij op de "key location" stond. De laatsten die de "key location" ontdekten vielen af. Een afvalrace van drie rondes lang… dat duurt. Zeker als je zelf niet deelneemt. Gelukkig kon de innerlijke mens gesterkt worden met pizza en frisdrank (Heineken is toch een limonade, niet?)

 Batman Arkham City, Riddler Batman Arkham City, Riddler Batman Arkham City, Batman

Na redelijk lang de innerlijke mens gesterkt te hebben, en het mooie "Batman" decor in de loods bestudeerd te hebben weerklonk het eindsignaal. De twee finalisten waren bekend. Helaas (voor ons, maar niet voor hen) waren er wat technische problemen waardoor hun epische strijd om de eerste plaats niet kon doorgaan. Wat de technische problemen juist waren werd ons niet verteld, maar we gokken erop dat de kaaimannen voor in de krokodillenput waarboven het zwaardgevecht op leven en dood beslecht moest worden, niet tijdig geleverd werden. Jammer. Antonien Vanderkooij (NL, links op de foto) en Matthias Verduykt (BE, rechts op de foto) wonnen uiteindelijk elk dezelfde eerste prijs: een limited edition van het spel, tickets voor de Batman Live Show, een Bruce Wayne weekend in een viersterrenhotel en een lifesize Batmanbeeld.  

Batman Arkham City Challenge, Winners

Wat we van het spel zelf vonden?  We weten het niet.  De XBOX-demopod van dienst kon de pure awesomeness van onze collega voor ons in de rij niet aan en crashte spontaan.

Batman Arkham City

Onze review volgt later deze week...  Als onze XBOX onze nog puurdere awesomeness aankan tenminste...  

MindBender

16-10-11

Uncharted 3 Developers interview

MindBender interviewde Arnie Meyer.  Je kan de video hier bekijken!

Uncharted 3: Drake's Deception

Game-Patrol ging (via een korte omweg) de developers van Uncharted 3 aan de tand voelen...

14-10-11

We zijn er weer!

Game-Patrol is terug!  Zoals je kan zien helemaal in een nieuw kleedje!  Ons nieuw kleedje is voorlopig nog wat leeg, maar de komende week proberen we al onze oude reviews terug online te krijgen.  Ondertussen kunnen jullie alvast onze Rage-review lezen.

MindBender

Rage (PS3)

rage,de puisten van angelinaDe spanning op de redactie was de laatste weken al niet meer te harden.  Er werd zo hard naar Rage verlangd dat het niet meer mooi was.  Gameplay-trailers werden net zo lang bekeken tot we ze frame per frame konden natekenen.  Tijdens de GamesCom moesten we worden weggejaagd bij de Bethesda demopods en toch bleven we terugkomen... 

Groot was dan ook onze teleurstelling wanneer we eindelijk het spel aan onze PS3 kunnen voeren.  Er moet een heel lange install uitgevoerd worden, en om ons (onbestaand) engelengeduld nog meer op de proef te stellen hapert ook nog eens het achtergrondmuziekje.  Twee seconden muziek, twee seconden stilte, twee seconden muziek,…  de hele install door!  We maken onszelf wijs dat dit een slim truukje van de developers is om ons nog voor het spel begint razend te krijgen, maar we zetten toch wijselijk de klank uit tot de install voorbij is. 

Ons geduld begint stilaan op te raken als we merken dat de achtergrondmuziek ook tijdens het (voor de rest uiterst piekfijn uitziend) introfilmpje dezelfde kuren heeft.  Gelukkig duurt het filmpje niet te lang, en in-game lijkt alles gesmeerd te lopen.  Oef.  Die teleurstelling van daarnet kunnen we wel weer inpakken.

Wat we hebben verstaan uit het introfilmpje: een asteroïde dreigt in te slaan op de aarde en alle leven zal hierdoor vernietigd worden.  In allerijl worden verschillende vrijwilligers in cryoslaap gebracht en in "arken" bewaard om na de inslag de aarde opnieuw te bevolken.  137 jaar na de inslag opent onze ark…  Blijkbaar zijn er overlevenden die kleine dorpjes hebben gebouwd.  Het uitgestrekte landschap tussen die nederzettingen wordt echter onveilig gemaakt door roversbendes, kannibalen en mutanten.

rage,de puisten van angelina

Wat volgt is een combinatie van shooter en RPG met een stylistische mix van western en Mad Max.  Met een uitgebreide waaier aan fantastische en vreemde wapens (kruisbogen, shotgun-pistolen, revolvers die splitsende kogels afvuren, boemerang-machetes,…) en te pimpen voertuigen (jeeps, buggys, hot-rods, quads,…) gaan we aan de slag als loopjongen.  Want maak je geen illusies: meer dan een loopjongen ben je voorlopig niet. De meeste missies (met uitzondering van de occasionele race of voertuigmissie) lopen volgens het patroon "Persoon A vraagt je iets waarvoor je de hulp van persoon B nodig hebt maar die wil alleen helpen als je voor hem iets doet waarvoor je persoon C nodig hebt maar C wil alleen maar meewerken als D…"  Meer RPG kan het niet, en toch zijn ze er bij Id in geslaagd om hier nog wat shooter bij te mixen.  Uiterst vermakelijke shooter van het soort waarvoor ze bij Id bekend zijn.  

rage,de puisten van angelina

En die AI…  Jongens, wat een slimme AI!  Vijanden flankeren ons dat het een lieve lust is.  Ze gaan schreeuwend op de vlucht als ze in de minderheid zijn en als ze ons dan toch frontaal aanvallen doen ze dat zigzaggend om onze kogels te ontwijken.

Natuurlijk heeft Rage ook zijn minpuntjes.  De lange laadtijden tussen verschillende gebieden breken de sfeer op in partjes.  De PS3 heeft het blijkbaar soms ook wat lastig om al de visuele pracht en praal bij te houden en de aandachtige kijker zal dus hier en daar wel een frame-drop of een texture pop-in opmerken.  Diezelfde aandachtige kijker zal ook opmerken dat de lip-sync niet perfect is.  De meeste figuren staan nog lustig te "lippen" nadat hun tekst al lang is uitgesproken. 

rage,de puisten van angelina

Maar wat is er tegenwoordig perfect?  Het plafond in de Sixtijnse kapel is naar verluidt op bepaalde plaatsen buiten de lijntjes gekleurd, Angelina Jolie heeft ook wel eens puisten en Albert Einstein buisde op zijn toelatingsexamen voor de unief.  Dat Rage minpuntjes heeft hoort in datzelfde rijtje thuis.

MindBender